När man ska välja sitt elbolag kan det vara svårt att jämföra olika aktörer. Man tittar ofta på en mängd faktorer såsom pris, miljöpåverkan och kundtjänst. Stockholms Elbolag är ett oberoende företag som inte har någon egen elproduktion. Detta är mycket fördelaktigt eftersom de därför inte har något intresse av höga priser. Dessutom är det ett svenskt företag som aktivt arbetar för lägre priser åt sina kunder. Något av det viktigaste då man väljer sitt elbolag är hur kundservicen ser ut. Här har Stockholms Elbolag startat ett arbete för att skilja sig från sina konkurrenter: De siktar in sig på att maximera kundlojalitet genom att ha den bästa kundservicen.

Olika tjänster hos Stockholms Elbolag

De finns en mängd olika tjänster att välja mellan hos Stockholms Elbolag, och vilket man väljer beror helt enkelt på behov.

  • Premium Fastpris – Denna typ av produkt innebär att man har ett fastpris på sitt elavtal. Därför kan man enklare göra en budget och alltid kunna förutse hur elkostnaden ser ut. Dock finns en risk att priset blir högre än för andra produkter. Därför passar detta bäst för ägare av villa eller lägenhet och företagare.
  • Premium Garanti – Genom att teckna Premium Garanti kan man vara trygg i att man får ett lågt pris, eftersom elavtalet då har fastpris under de dyrare vintermånaderna, men rörligt pris under sommaren. Detta elavtal passar bäst för företagare.
  • Premium Försäkring – Genom detta elavtal sätter man upp ett pristak som man som kund aldrig behöver betala mer än. Det innebär att man har en typ av fastprisavtal, men samtidigt har ett rörligt pris när man håller sig under pristaket. Det innebär att det är ett elavtal med låg risk och det är enklare att göra upp en budget.

Allt på en faktura

Det som gör Stockholms Elbolag unikt gentemot sina konkurrenter är att de erbjuder sina kunder samfakturering. Det innebär att i stället för att man får olika fakturor från nätleverantör och elhandlare så slås dessa ihop till en faktura. Dessutom gäller detta oberoende av var i Sverige man bor, och hur många anläggningar man har. Detta skapar ett mycket mer praktiskt faktureringssystem och gör det enklare för kunder att hålla koll på sin ekonomi. Man kan dessutom få hjälp att skapa e-faktura eller sätta upp autogirobetalning för att göra vardagsekonomin enklare.

Stockholms Elbolag har enkla E-tjänster

På Stockholms Elbolags hemsida kan man logga in på mina sidor och enkelt hantera sina produkter direkt på nätet. Detta är mycket praktiskt och gör det enkelt att sköta vardagliga bestyr gällande sina elavtal. Man loggar direkt in på sin personliga sida genom Bank ID.

Satsar på miljön och Sverige

Förutom att satsa på kundtjänst och samfakturering har Stockholms Elbolag också valt att satsa på miljön. Detta genom deras certifikat Premium Energi som arbetats fram för att främja ansvarsfull energiproduktion. Detta certifikat innebär att Stockholms Elbolags märkta produkter bara har el från förnybara energikällor. Därför kan deras kunder känna sig trygga i att elen framställs på ett bra sätt. Utöver detta arbetar de för att underlätta för att svenska företag och elproducenter ska behålla sin verksamhet här. Stockholms Elbolag är ett helsvenskt bolag som har kontor i både Skåne och Stockholm. Eftersom mycket av den el som producerats i Sverige har sålts till andra länder de senaste åren arbetar Stockholms Elbolag för att så mycket som möjligt av denna ska stanna här. Det innebär också att pengarna stannar i Sverige i stället för att exporteras, vilket gynnas ekonomin. På detta sätt arbetar de för en långsiktig svenskodlad energisatsning för att på bästa sätt gynna Sverige.